22.05.2019Mediafax:

Jurnalismul este altceva decât propagandă! 

  • „Vedem ce intră, vedem ce iese, nu știm ce se întâmplă înăuntru” Așa vorbea un fost ministru al Economiei, despre compania monopolistă din energia românească, cu aproape 20 de ani în urmă.

Între timp s-a trecut prin separarea activităților, ceea ce nu mai permite subvenție încrucișată, fiecare componentă trebuind să-și dovedească viabilitatea în piață.

Actuală formă de organizare a sistemului electroenergetic are, în analiză SWOT, puncte tari și puncte slabe, dar, în nici un caz, mixul energetic la nivel de producător nu are menirea să ascundă ineficientă unor componente.

Fiecare componentă de producție își găsește locul în piață, într-o ordine de merit, de la prețul cel mai mic, la cel mai mare sub formă unei scări, cu trepte de preț definite de costurile tipului de producție și capacității producătorului.

Energia pe cărbune este scumpă, se află pe ultima treaptă de preț și cu ea se închide producția pe consum.

Acesta este cadrul în care operează, alături de alți producători, Complexul Energetic Oltenia, cadru care nu poate fi cauza dezastrului actual din companie!

În același cadru a funcționat compania și în anii 2012-2013(doi ani cosecutivi cu profit) și în 2017(alt an cu profit), dar și în ceilalți ani cu pierdere. Diferența a venit din măsuri manageriale, bune sau proaste, nu neapărat contemporane exercițiilor financiare afectate.

Un singur an a făcut excepție, 2017, când dintr-un accident de piață de câteva luni, pe care s-a și încercat o investigație, în visteria CEO au intrat bani surpriză. Dar minunea a ținut doar trei luni.

Doi responsabili din energetică, secretarul de stat Doru Vișan și managerul Sorinel Boza, niște politicieni locali, aiuriti și superficiali, de toate culorile, lideri de sindicate umflați de privilegii, lucrători din presă habarnisti și fomiști și un institut(Morega) format dintr-un singur om au plimbat iluzia profitului pâna s-au întâlnit brusc cu realitatea: o pierdere de 975 milioane lei.

O caracatița hidoasă care trebuie analizată pe fiecare tentacula, pentru a le arată rolul în dezastrul CEO, companie predată lui Boza cu un bilanț curățat de creanțe istorice greu de încasat, fără vreo 5000 de salarii ale persoanelor disponibilizate, cu o stare tehnologică și un corp de specialiști, cu care se făcuse performanță anterior!

În numai 30 de zile CEOlteniaNews.ro a atins în câteva părți ale caracatiței, care se zbate acum să contracareze efectele subiectelor pe care noi le-am propus! Uneori devine violentă și atacă persoanele care incomodează! Personal am primit o mostră din „cultura” domnului „profesor” Morega, iar lui Boza, Mosteanu și Vișan le stau în gât specialiștii, care aduc în spațiul public date despre realitatea din CEO!

În mare parte presă locală este aservită acestei caracatițe, dar este suficientă o mâna de jurnaliști, care-și respectă profesia, pentru că opinia publică să primească ceea ce așteaptă: știri nu fake-uri! Publicarea datelor reale de către acesti jurnaliști este o prima modalitate de a contracara fake-urile! Dar nu e totul! Vom veni și cu alte modalități pentru a încarcă de conținut motto-ul nostru: Calitate și implicare.

Peste 10.000 de oameni au aflat numai din CEOlteniaNews ceea ce caracatița n-ar fi vrut să se știe! Este un exemplu că nu toate conștiințele sunt de vânzare! Ne bucură că am creat deja probleme caracatiței, care se întrebuințează serios să producă minciuni și fake-uri, cu care să acopere subiectele noastre! Cel mai mult ne bucură, însă, că nu suntem singurii care dezvăluim mișcările caracatiței, multe dintre subiectele tari fiind aduse către opinia publică de jurnaliști care merită toată atenția.

Vom repeta până vor înțelege și cei mai îndârjiți propagandiști, care-și spun jurnaliști: Jurnalismul este altceva decât propagandă!

 

Articole pe aceeasi tema


1 raspuns la "Jurnalismul este altceva decât propagandă! "

  1. Laurentiu spune:

    O analiza PESTLE a celor de la guvern in contextul mondial actual ar arata exact cum sta C.E.O. in acest moment. Dar indiferent de tipul de analiza folosita SWOT, PESTELE, PORTER’S 5 FORCES sau oricare alta, trebuie mai presus de toate OBIECTIVITATE.

Raspunde

Trimite comentariu